środa, 1 kwietnia 2015

Mistrzostwa Polski 2015 - Polish Championship 2015



W Poznaniu w dniach 24.03 - 01.04.2015 roku, odbyły się LOTTO Indywidualne Mistrzostwa Polski oraz BUDIMEX Indywidulne Mistrzostwa Polski Kobiet.

Mistrzem Polski został am Grzegorz Gajewski, który po raz pierwszy w swojej karierze zdobył złoty medal, na drugim miejscu uplasował się rewelacyjnie spisujący się mistrz Maciej Klekowski, a na trzecim am Jacek Tomczak.

     Zwycięzcy na podium, w środku G Gajewski, z lewej M Klekowski, i J Tomczak.

W tegorocznej obsadzie Mistrzostw Polski zabrakło najlepszego arcymistrz, obrońcę tytułu am. Radosława Wojtaszka, który postanowił odpocząć po ciężkich turniejach i przy okazji postanowił pozałatwiać osobiste sprawy, nie zagrali również am. Robert Kempiński (nr. 2 na liście Fide), am. Michał Krasenkow (nr. 7), am. Kamil Mitoń (nr. 9), oraz Bartłomiej Macieja (nr. 10), tak więc była to znakomita okazja dla innych w szczególności "młodych wilków" na dobre miejsce, ale wszystkich podzielił am. Grzegorz Gajewski, któremu sprzyjało szczęście, i w ostatniej rundzie wywalczył złoto.

Największą sensacją był mistrz Maciej Klekowski, więc zapytałem czy spodziewał się tak znakomitego występu ?

Maciej Klekowski -"Zdecydowanie nie spodziewałem się takiego wyniku wśród takiej stawki, jednak liczyłem po cichu, że do pierwszej 10-ki, będę w stanie się dostać, ostatnimi czasy od jakiegoś pół roku, rzadko mi się zdarzały przegrane z arcymistrzami, możliwe że nawet biorąc okres czasu od sierpnia do mistrzostw z takich pojedynków wychodziłem na plus"

Do ostatniej rundy grał wręcz znakomicie, tak przynajmniej oceniali komentatorzy i kibice, i wydawałoby się że gdyby zagrał do końca ostatnią partię, na wygraną to złoty medal miałby zapewniony, a jak sam mistrz Klekowski ocenił ostatnią partię ?

"Ostatniej partii nie zacząłem najlepiej przeoczając jeden wariant przez co dopuściłem do "d5" i wyrównania. Następnie mimo, że pozycja była na nierównym materiale jednak czułem, że ma duże tendencje remisowe, ale również przeciwnik i ja musieliśmy grać bardzo dokładnie.Wydaje mi się, że nie mogłem jej wygrać, to znaczy może gdybym inaczej rozegrał debiut byłaby może taka szansa."

Tabela końcowa: Pierwsza dziesiątka szachistów.


_________________________________________________________________________

Mistrzynią Polski została amk Jolanta Zawadzka, na drugim amk Karina Szczepkowska-Horowska, a na trzecim mm Iweta Rajlich.

Zwyciężczyni, w środku J Zawadzka, z lewej K Szczepkowska-Horowska, i I Rajlich.

Arcymistrzyni Jolanta Zawadzka, wyprzedziła wszystkie konkurentki o cały punkt i rundę przed końcem zapewniła sobie zwycięstwo w Mistrzostwach Polski kobiet, jest to już trzeci złoty medal w jej karierze, wcześniej zdobyła cztery srebrne i trzy brązowe, razem posiada dziesięć medali z tej rangi turnieju.
Drugie miejsce zajęła amk. Karina Szczepkowska-Horowska, i na trzecim miejscu uplasowała się mistrzyni międzynarodowa, Iweta Rajlich.

W turnieju kobiet, tym razem zabrakło am. Moniki Soćko, zdecydowanej faworytki (pierwsze miejsce na liście Fide) brakło także amk. Marty Bartel (nr. 6 na liście Fide), oraz amk. Katarzyny Tomy (nr. 8) i amk. Joanna Worek (nr. 10)

Tabela końcowa: Pierwsza dziesiątka szachistek.


_________________________________________________________________________
Strona Mistrzostw - www.imp2015.pl
Fotografie z filmowego kadru na kanale Youtube
_________________________________________________________________________

Dyrektor Mistrzostw, Maciej Cybulski.
_________________________________________________________________________

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz